هدیه سبز

روز درختکاری

ایده روز درختکاری

هرساله در کشور ما و دیگر کشورها یک روز از سال را به کاشتن درخت و نهال در محیط اطراف زندگی مان اختصاص می دهند و یک اتفاق خوب برای حفاظت از محیط زیست و توجه بیشتر به آن می باشد. شاید بیشتر مواقع ما از این حرکت ها لذت ببریم و تماشگر این لحظات باشیم تا خودمان بخواهیم با خرید نهال ، کندن زمین و کاشتن نهال این کار را انجام دهیم و شاید دلالی دیگری برای انجام ندادن آن داشته باشیم.
اما یک راه حل ساده تر برای انجام این کار وجود دارد “بمب بذر”
بمب بذر
کافیه که بذر درخت و یا گیاهی که دوست داریم را در هرجایی که می خواهیم پرتاب کنیم و محیط را بمب گذاری کنیم. می تونه داخل کوچه ، خیابان، حیاط و یا هر جای دیگری باشد. ما داریم از نقطه صفر یعنی بذر، شروع به رشد و پرورش آن می کنیم. پس باید حواسمون بهش باشه و یک مسولیت در قبال رشد و شکوفا شدن آن بپذریم و از آن در طول رشد مراقبت کنیم. شاید حس زیبایی باشه که شاهد رشد و به ثمر رسیدن دست پرورده خودمان باشیم.
بمب های بذردار این کار را برای ما آسان کرده‌اند در مورد آنها مطالبی در پست نوشته ایم که می تونید بخونید فقط برای اینکه کمی با آن‌ها آشنا شوید بد نیست بگوییم که بمب های بذردار حاوی مواد مغذی برای رشد گیاه هستند و آن ها را در برابر خورده شدن توسط حیوانات دیگر و از بین رفتن در برابر باد و باران و عوامل محیطی محافظت کند. هر نوع بذری دوست دارید انتخاب کنید و محیط را بمباران کنید و منتظر منفجر شدن گیاهان و گل های خود باشد و از صحنه به وجود آمده لذت ببرید و این حس را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارید و دیگران نیز از آن لذت ببرند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *