معمولا در پایان سال یا در ایام خاص، یکی از دغدغه های ذهنی مدیران شرکت ها، انتخاب هدیه تبلیغاتی است.
تجربه نشان داده است شرکتها و اشخاص هزینه های سنگینی برای سر رسید و خودکار و وسایل تبلیغاتی خود انجام می دهند اما در لا به بلای سایر هدایای تبلیغاتی گم می شود و یا به عنوان دفتر یادداشت استفاده می شود .
معمولا مدیران و کسانی که طبقهی اجتماعی کمی بالاتر از دیگران دارند، علاقهای به استفاده از هدایای تبلیغاتی که «نام و لوگوی شما» روی آن درج شده است ندارند.
با رعایت یکسری نکات می توان با کمترین هزینه، بیشترین اثر بخشی تبلیغاتی و احساسی را داشته باشیم.
1- برخی هدایا چند بار فروخته می شوند.
اگر شما یک هدیهی مشخص به یک نفر بدهید و از آن استفاده کند یک بار هدیهی خود را فروختهاید. اما اگر هدیهای بدهید که او به همسر یا خانواده خود منتقل کند، هم آن شخص احساس میکند که هدیه گرفته و هم کل خانواده او خوشحال خواهند شد.
شاید منطقی باشد که هزینه هدیه خود را کمتر کرده اما در کنار آن وسیله ای کوچک در حد یک گیاه ویا وسیله ی آرایشی قرار دهید تا سایر اعضای خانواده نیز از هدیهی شما بهرمند شوند.
2- نمونه محصول خود شرکت نمی تواند الزاماً بهترین هدیه تبلیغاتی باشد.
وقتی کسی هدیهای از محصولات یا خدمات شما را دریافت می کند، همیشه این حس را دارد این هدیه ارزش کمتری از میزان واقعی خود دارد.
به طور مثال یک آژانس مسافرتی، با قرعهکشی به برخی از مشتریان دائمی خود بلیط هواپیما یا کوپن سفر های نوروزی هدیه می دهد.
به احتمال زیاد شخصی که هدیه را به او می دهید فکر میکند که «صندلی خالی ماندهی هواپیما» و «تخت خالی ماندهی هتل» به او هدیه داده شده است
این در حالی است که آژانس مسافرتی، برای این خدمت، هزینههای انجام داده است
همین مسئله در حوزههای دیگر هم صادق است.
3- در سراسر جهان، ماندگارترین هدیهی سال نو، «کارت تبریک» است.
نرخ باز شدن بستههای کارت تبریک حدود ۹۰٪ است که هیچ نامه و بستهی دیگری در این حد شانس باز شدن ندارد.
ضمن اینکه بسیاری از افراد و سازمانها، کارتهای تبریک را تا سالیان دراز پیش خود نگه می دارند.
فاکتورهای زیر روی خاص کردن کارت تبریک و دور کردن آن از حالت معمولی تاثیر دارند:
• وقتی نام و مشخصات گیرنده روی پاکت تایپ شده و پاکت بدون نام نیست.
• وقتی متن داخل کارت تبریک به نام فرد دریافت کننده است.
• وقتی نام فرد تایپ شده باشد (در مقایسه با کارتهایی که همهی متن تایپی است و جای خالی به صورت دستنویس به نام فرد گیرنده پر شده)
• وقتی متن با خودکار یا خودنویس امضا شده و از مهر امضا استفاده نشده باشد.
• وقتی یک جملهی اختصاصی دستنویس به متن تایپی اضافه شده باشد.
• وقتی نه تنها مدیرعامل، بلکه چند فرد کلیدی سازمان یا شرکت هم آن را امضا کرده باشند.
به عنوان آخرین نکته می توان گفت
4- هدیهای که از حد مشخصی گران قیمت تر است، لزومی ندارد حس گیرنده را خوب کند.
با در نظر گرفتن نکات گفته شده اقدام به طراحی یک ایده خلاقانه در این زمنیه نموده ایم.
هدیه ای که هم رشد می کنه و بزرگ می شه و هم به عنوان یک سوپر فود قابل خوردن است .این هدیه تبلیغاتی سبز شامل یک کارت پستال کاشتنی می باشد. هدف از این کار ترویج فرهنگ کاهش استفاده از غلات در سبزه عید است که با این کار سهم کوچکی از هدر رفتن غلات در سبزه عید داشته باشیم.
با این هدیه شخص می تواند آن را به راحتی پرورش داده و پس از رشد و استفاده در سفره عید آن را مصرف نماید. در این محصول از دانه های میکروگرین استفاده شده است که به طور مفصل در مورد میکرو گرین ها و خواص فوق العاده آنها صحبت کرده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه نمایید تا با این ماده شگفت انگیز آشنا شوید.
با هدیه دادن آن به افراد مختلف یا سازامان ها هم در حفظ محیط زیست کمک کرده اید و هم با یک ماده خوراکی جذاب و مغذی آشنا شده اید.